۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶

مسافر آستانه:

راهیابی 10 اثر به بخش بین الملل جشنواره فیلم یاس/ داوران جشنواره معرفی شدند

راهیابی 10 اثر به بخش بین الملل جشنواره فیلم یاس/ داوران جشنواره معرفی شدند

آمل - خبرگزاری مهر: دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدئویی یاس از راهیابی 10 فیلم به بخش بین الملل این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مسافر آستانه شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران یادآور شد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره 317 فیلم ویدئویی از 44 کشور به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

وی اظهار داشت: این آثار از 44 کشور چون  ترکیه، ایتالیا، پرتقال، هلند، برزیل، تایوان، الجزیره، گرجستان، ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، فرانسه، بلژیک، چین، هند، قزاقستان، لبنان، اتریش، هنگ کنگ، نروژ، آلمان، سوئیس، آمریکا، لوگزامبورگ، رومانی، استونی، ارمنستان، ایرلند، اسلوواکی، جمهوری چک، استرالیا، یونان، روسیه، فلسطین، امارات متحده عربی، مغولستان و… به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

وی عنوان کرد: «دو زندگی» به کارگردانی جرج مس محصول مشترک آلمان- نروژ، «سارایوو» به کارگردانی آندره‌آس ‌پروچاسکا از کشور اتریش، «سواحل امید» به کارگردانی توکه کنستانتین از آلمان، «آخرین عهد» به کارگردانی رودریگو گودینو از کانادا، «سحر سیاه» به کارگردانی کنتارو هوریکریزونو از ژاپن، «بازگشت به جنایت» به کارگردانی یرمینال آلوارز از فرانسه، «مرغ پا بلند» به کارگردانی ین چوان تسای از تایوان و سه فیلم ایرانی «سه ماهی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی روح‌الله حجازی و «فرشته» به کارگردانی حسن آخوندپور 10 اثری هستند که به بخش بین‌الملل راه یافتند.

به گفته مسافر آستانه، در این بخش از جشنواره، یاس زرین بهترین فیلم ،یاس زرین بهترین کارگردانی، یاس زرین بهترین فیلمنامه، یاس زرین بهترین بازیگر مرد، یاس زرین بهترین بازیگر زن، یاس زرین بهترین دستاورد فنی- هنری و یاس زرین جایزه ویژه هیئت داوران به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره آثار رسیده در بخش بین‌الملل توسط پنج داور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که سه تن از داوران از کشورهای استرالیا، تونس و فرانسه بود و دو داور دیگر ایرانی هستند.

به گفته مسافر آستانه، گرگ هدریک از استرالیا، نجیب آید از تونس، دنیل لژوق از فرانسه ، همایون ارشادی و پوران درخشنده از ایران داوری آثار را برعهده دارند.

به گزارش مهر، گرگ هدریک نویسنده و تهیه‌کننده استرالیایی است که در کارنامه کاری وی تولید و تهیه  بیش از از 200 ساعت فیلم درام و 20 سریال تلویزیونی دیده می‌شود و دریافت بیش از 40 جایزه بین‌المللی در کارنامه وی دیده می‌شود.

نجیب آید تهیه‌کننده مستقل فیلم و سریال تلویزیونی از کشور تونس است که تولید و تهیه‌ بیش از 180 ساعت تله فیلم و 15 سریال تلویزیونی در کارنامه کاری خود دارد. وی مدیر باشگاه سینمایی تونس است.

دنیل لژوق کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده  فرانسوی که مدیر کمپانی پخش‌کننده فیلم اروسینه فرانسه است. فیلم های او توانسته جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله کن وگلدن گلوب و .. دریافت کند.

همایون ارشادی بازیگر سینمای ایران است که در کارنامه هنری او بیش از  30 فیلم سینمایی و 5 سریال تلویزیونی دیده می‌شود.

پوران درخشنده فیلمساز، تهیه‌کننده، محقق و نویسنده فعال ایران فارغ‌التحصیل سینما با گرایش کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است که بیش از 10 فیلم سینمایی و مستند را در کارنامه هنری خود دارد.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اول تا ششم شهریور ماه سال جاری به طور همزمان در آمل و تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2351257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha